week 5 – 2018 : Er gaat niets boven Groningen

Een bomvolle week, vol gezelligheid: een moeder-dochter dagje, een perstrip naar Aduard en Groningen en maar liefst 4 verjaardagen en Leia kreeg haar allereerste liefdesbrief. Kijk je weer mee naar een nieuwe week?

Week 5 – 2018

Heerlijk zo’n volle week. Ik zou zondag eigenlijk ook nog naar ShowUp gaan maar die heb ik na alle drukte eventjes overgeslagen. Wel heb ik heerlijke genoten van mijn dagje met mijn moeder en tranen met tuiten toen ik van Le Husband een appje kreeg dat Leia een liefdesbrief had gekregen haha!

Maandag 29 januari

Ik start de dag met het wassen van mijn kwasten, die hadden wel ff een opfrisbeurtje nodig. Daarna gaan Leia en ik gezellig kleien en doe ik verder nog wat huishouden en pak ik mijn koffer voor de aankomende twee dagen. Ik heb een ware kleding crisis dus om 21:00 kom ik pas beneden, in een niet al te best humeur. Dat afvallen is heerlijk, maar kleding is nu meteen veel te groot. Irritant!

Dinsdag 30 januari : Er gaat niets boven Groningen

Vandaag een heerlijke moeder-dochter dag met mijn mams in Groningen, mijn geboortestadje! Dus om 8.00 uur zit ik al trein. Inclusief mijn koffer, want na dit gezellige dagje ga ik in één keer door naar mijn perstripje in Aduard. In de trein ben ik lekker productief aan het werk en zet daar 2 artikelen klaar. Om 9.45 kom ik aan in het mooie Groningen en pakken moeders en ik eerst ff een bakkie koffie bij Star Bucks, daarna parkeren we de auto en gaan we ff door de Primark. Daar haal ik paar leuke dingen voor Le Husband, Leia, maar ook voor mezelf. Ik heb een shop log video gemaakt dus deze vind je hier binnenkort terug!

week 5 2018 | Beautyfabriek

We dumpen onze spullen in de auto en wandelen lekker door de stad, het is echt genieten om weer even met mijn moeder erop uit te zijn. We lunchen bij de BeautyFabriek, deze hotspot ga ik binnenkort ook met jullie delen, want die verdient wel een los artikel, zo leuke tent! Ook snuffelen we heerlijk door de boekenwinkel en koop ik Eat That Frog, een boek over uitstel gedrag, waar ik soms echt de koningin in kan zijn. Daarnaast besluiten mams en ik dat we willen proberen om volgend jaar een weekendje naar Berlijn te gaan. Gewoon met zijn tweetjes. Gezellig! Mam als je dit leest, bedankt voor de heerlijke relaxte en gezellige dag!

Na onze gezellige middag zet mams mij af bij het station, ik heb mega hoofdpijn en voel een migraine opkomen, dus neem extra ibu in. Daar word ik herenigd met Nicole (meisje-eigenwijsje) en ontmoet ik Patricia van Twijfelmoeder, lees ff haar blog over al die moeke bloggers onder elkaar haha!. We worden opgepikt en naar Hotel Aduard gebracht. Daar fris ik me rustig op, maak een roomtour video (soon online) en dus die shop log video. tegen 18.00 uur worden we in de lobby verwacht en luisteren we aandachtig naar Jenze, de eigenaar van Hotel Aduard, we krijgen een heuse tour door het hotel en zelfs de keuken wordt niet overgeslagen. Deze man is echt gepassioneerd over zijn werk en dat spat eraf!

Tegen 8 uur a half 9 beginnen we aan ons diner en die was echt fantastisch! Ik nam als voorgerecht een mosterdsoep, hoofdgerecht: biefstukje uiteraard en na kregen we een heerlijk dessert met van alles en nog wat. Alsof er een engeltje over je tong piest. Ook de Groningse gin is een mega favoriet, en de club bloggers bij elkaar is een goede mix. Vooral in combinatie met lekker eten en gin hahah! Het voelde meer als een vriendinnenweekend dan een werk weekend haha! Het was ontzettend gezellig en tegen 12 uur nam ik toch maar de aanstalten naar de kamer. Daar maakte ik nog ff een theetje, deed mijn avond routine qua gezichtsverzorging en plofte neer in het heerlijke bed. Pas tegen twee uur viel ik eindelijk in slaap. Ik miste toch wel het thuisfront en het tegen mijn man aankruipen haha!

Woensdag 31 januari

Wakey Wakey! Druk programma vandaag! Rond 9 uur zit in aan het ontbijt met de bende van ellende en tegen 10:15 worden we opgepikt met een bus. Daar lopen we naar de leukste winkelstraat van 2016: zwanenstraat Groningen om Kaaskop te bezoeken. Een mooie winkel waar je naast kaas, ook heerlijke noten, bonbons en bijpassende wijnen kunt vinden uit de Groningse, maar ook Friese streek. Ik ben zelf niet een mega kaas liefhebber, maar de chocolade was een feestje!

Vanuit Kaaskop gaan we door naar de Olle Grieze, ook wel bekend als de Martini Toren en die gaan we dus beklimmen! Dat was een workout jongens. Die trappen zijn wat hoger dus het was een flinke klim. Misschien heb je mijn live video wel gezien, want ik heb nog even voor klokkenluider gespeeld haha! Vloog ik ff flink de lucht in met die bellen haha! Ondertussen krijg ik van man een appje dat Leia haar eerste liefdesbrief heeft gekregen. Echt zo snoezig en ik zet hem uiteraard op een janken haha! Emo mama door de bocht!

Eenmaal op de top was het uitzicht fantastisch en bracht het een hoop herinneringen naar boven. Zo keken we uit op het Stadhuis waar mijn ouders trouwden in 2008, de tent waar ik Le Husband leerde kennen en al het andere moois wat Groningen te bieden heeft.

Na deze flinke klim, hadden we nog een minuut of 20 over en zijn we nog even TK maxx naar binnen gelopen waar ik van Real Techniques een nieuwe spons haalde. Alsof ik lood in mijn benen had. Die klim hakte er wel ff in haha! Daarna weer terug naar het hotel om onze spullen te pakken en uit te checken. Lekker lunchen en vervolgens speeddaten met Groningse ondernemers uit de buurt. Ontzettend leuk! Zo heb ik met Jenze en Raël (eigenaren van Hotel Aduard) en Ciska van Ciskalala.com (ga haar ff volgen, ze is leuk!) iets super tofs in het verschiet waar ik nog niet al te veel over kwijt wil. Natuurlijk komt over deze Groningse ondernemers binnenkort ook nog allerlei nieuws online. We hebben 9 maart onze eerste meeting en ik kan echt niet wachten! Tegen een uur of 5/6 waren we klaar en volgestouwd met ontzettend veel informatie. Tijd om naar het thuisfront te gaan. De treinreis was goed te doen en tegen half 9/9 uur was ik ongeveer thuis. Volledig uitgeblust!

bloggers groningen hotel aduard
de bende van ellende

Donderdag 1 februari

Na twee bomvolle dagen had ik even geen puf meer en doe ik lekker rustig aan met Leia. En een spierpijn jongens, bizar gewoon! Niet heel veel bijzonders gedaan deze dagen. Lekker films kijken, maskertje doen en 3 pakketten uitpakken. Ik kreeg mijn prachtige boots van Manfield binnen (binnenkort meer hierover), een watertje van Sourcy die helaas niet in de smaak viel bij Leia. Erg jammer want die andere smaken vond ze wel erg lekker. En daarnaast wat lekkers: de nieuwe porridge gamma van Lima Food in de smaken Omega 3 en Matcha Spirula. Een makkelijke manier om je ontbijt klaar te maken. Vegan, glutenvrij en daarnaast cholesterolverlagend, dus ik ben echt benieuwd en zal jullie op de hoogte houden.

Vrijdag 2 februari

Vandaag mijn eerste afspraak bij de fysio. Heerlijk! Iedereen jaar hetzelfde liedje wat betreft mijn nek, schouders en rug. Mijn lieve fysio begint inmiddels een vriendin van me te worden, en heeft destijds ook Leia haar verjaardagstaart gemaakt, je weet wel die prachtige unicorn taart! Ik pak het moment meteen ff om mezelf te wegen en hoppa, weer 2 kilo eraf! In totaal nu 7 kg kwijt sinds de tweede week van januari. Ik ben blij! Want nog 3 kilo en dan ben ik uit de “gevarenzone”. Maar ik ben er nog niet, minimaal 8 tot 10 kg moet er nog af!

Na de fysio fiets ik snel naar de stad, want er moeten cadeautjes gekocht worden voor de verjaardagen waar we morgen heen gaan. De avond verloopt soepel en relaxed. Netflix en chill! Haha!

Zaterdag 3 februari

Druk dagje vandaag met in totaal 3 verjaardag, stiekem zelfs 4. Zo was mijn zwagertje gisteren jarig, mijn schoonzusje afgelopen dinsdag en mijn lieve vriendinnetje ook. Maar Le husband is de 6de jarig, dus pakten we de trein met zijn drietjes richting Groningen om zo al 3 verjaardagen tegelijk te vieren bij mijn schoonouders. We bleven slapen, dus in de avond vertrokken we naar mijn vriendinnetje en het werd een latertje. Half 7 waren we terug… boy oh boy, dit ben ik dus echt niet meer gewend he?! Maar het was wel mega gezellig! Dit heb ik gemist!

Zondag 4 februari

Vandaag wilde ik eigenlijk naar ShowUp gaan, maar omdat het zo gezellig was op de verjaardagen, laat ik het even zitten. Rond 4 uur pakken we de trein naar huis en doen we de hele avond niets anders dan lekker rustig aan met een dekentje op de bank. Ik herontdekt het spel Animal Crossing, dit speelde ik eerder altijd op de wii, maar het bestaat blijkbaar ook voor op de iPad. Verder kijk ik Dynasty helemaal bij, want daar had ik nog wat afleveringen van gemist.

Ik merk dat ik eigenlijk amper foto’s heb van de laatste 2/3 dagen, dus ik zal erop letten dat ik hier wat consequenter in word. Soms vergeet ik het gewoon en ben ik gewoon zo in to het moment. Ook wel lekker btw. Beter dan continue dat ding in je klauwen hebben toch?

Lekker weekje dus weer. Aankomende week is weer iets rustiger, met oa Le Husband zijn verjaardag en onze datenight!! Whoohooo! Tot volgende week! Liefs Cassandra