Throwback naar Melanie’s vakantie – foto’s en verhaaltjes

Ondertussen zijn we alweer flink wat weken aan het werk. Verstandig om terug te kijken naar onze vakantie? Neuh, niet per se, maar wel leuk!

Want wat was het heerlijk, die vakantie. Veel te kort, maar héérlijk! Wij gingen acht dagen naar Gran Canaria, lekker zon, zee zwembad, strand zwembadrand.

Vakantie dag 1

Om half 7 de wekker, laatste toiletspulletjes in de koffer. Alles in de auto, laatste vinkjes van mijn lijstjes en zoonlief wakker maken, aankleden en in de auto zetten. Om te voorkomen dat we erg veel te vroeg moesten opstaan, hadden we een ontbijtje meegenomen voor in de auto. En voor een vrijdagochtend rond spitstijd, waren we best snel op Schiphol. Dat was meevaller nummer één deze vakantie!

We hadden een parkeerplaats geboekt bij Quick Parking en zouden vervolgens met een bus naar Schiphol worden gebracht. Ook dat ging vanzelf. Meevaller nummer twee!

Op Schiphol kijkt Quinten zich de ogen uit. Eventjes in de rij om de koffer weg te brengen en de buggy aan te melden en dan richting vliegtuig! Wat is het allemaal spannend voor ons kleine ventje, maar hij doet het perfect!

Slapen  in het vliegtuig is natuurlijk wel wat overrated, na zoveel indrukken heb je immers geen slaap nodig. Maar gelukkig was het een vlucht van maar 4,5 uur en waren we zó op Gran Canaria, waar de transfer bus al op ons wachtte. We waren uiteindelijk om 17 uur bij ons resort.

Vakantie dag 2 tot en met 7

Ik vat het maar even samen in wat leuke foto’s en verhaaltjes, want gemiddeld zag onze dag er relatief hetzelfde uit.

All-inclusive eten en drinken

We hadden een all-inclusive park geboekt, dus de ochtenden stonden in het teken van rustig opstarten en vervolgens een heerlijk ontbijtje. Écht zo’n heerlijk hotelontbijt met roerei, bacon, broodjes, vers fruit en churro’s! Churro’s, my god ik mis ze nog steeds, elke dag. Die Spanjaarden zijn zo gek nog niet. Lunch en diner bestonden uit volledig warme maaltijden, elke variatie. Mexicaanse, Aziatische, Spaanse, Engelse, Italiaanse keuken, we hebben het allemaal voorbij zien komen en alle was even lekker.

Water, water en nog eens water

We hebben heel veel gezwommen op het park, er waren fantastische zwembaden en een geweldig waterpark. En werkelijk. Als je onze zoon in het water ziet, heb je niks anders meer nodig op vakantie. Wat een ontzettende waterrat is dat! Dus op dag 3 dachten wij ‘op naar het strand’, dat zal hij dan ook wel leuk vinden. Nou… Écht niet, de golven waren veel te hoog en te wild en dat zand aan zijn voetjes vond hij ook niet. Zee was dus geen goed idee, dus ‘s middags weer terug het zwembad in. Resultaat, bovenop mama in slaap vallen op het ligbed aan het strand en daar anderhalf uur blijven liggen. Ook lekker!

Slapen

Het slapen was voor zoonlief (en dus voor ons) geen succes. Er stond een prima campingbed voor hem klaar, maar dat gaf enórme ruzie. Hij wilde alleen maar slapen als ik naast hem lag en als ik ‘s nachts niet meer naast hem lag, ging de sirene weer opnieuw aan. Gevolg: papa en mama hebben de hele vakantie apart geslapen en ik heb de hele vakantie naast mijn zoon gelegen. Niet echt wat je verwacht natuurlijk ;). Maar we hebben daardoor allemaal prima geslapen, hoor!

Auto huren

In de drie laatste dagen bedachten we ons dat het misschien toch wel leuk zou zijn om een auto te huren en nog even over het eiland te crossen. Ik wilde heel graag naar het hoogste punt rijden, helaas dachten beide heren daar halverwege eindbestemming anders over. Dion voelde zich al een beetje misselijk en na meerdere haarspeldbochten berg op en af, gooide ook Quinten zijn hele maaginhoud eruit. Drie keer… Mij doe je geen groter plezier dan een bergpas op en af rijden, lekker dicht langs de afgrond mooie uitzichten opzoeken. Helaas was me dat niet helemaal gegund. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Dag 8

Na heel veel all-inclusive eten, drinken, zwemmen, autorijden en slaapjes was het op dag 8 alweer tijd om naar huis te gaan. En dát is één ding wat we volgend jaar anders willen doen: we willen langer, véél langer weg volgend jaar. Ondanks dat we geen pepernoot hebben uitgevoerd, hebben we gewoon niet genoeg vakantie gehad.

Na afscheid te hebben genomen van Bernie en Lollo op het werk, zijn we dus maar in de bus gestapt op weg naar het onvermijdelijke tochtje naar huis. De vlucht die trouwens veel rustiger verliep dan de heengweg, door een héérlijk slaapje van onze kleine meneer.

Heb jij ook wel eens een vakantie gehad, waar je veel te snel van thuis was?