Hebben jullie dat nou niet? De lente in je bol? Dat je ineens vindt dat je moet gaan joggen of sporten? 

Ik normaal gesproken niet. Maar dit jaar is anders. Dit jaar zit ik in zo’n lekkere flow, dat ik vind dat ik ook fit moet en kan worden.  Jarenlang schreeuw ik dat mijn lichaam niet gebouwd is voor hardlopen of joggen. Maar helemaal geloven wil ik dat niet.

Laatste kans

Ik ga het dus nog één keer proberen. Ik ga de training aan en wil heel graag op den duur ongeveer 30 minuten kunnen joggen. Of dat nou 6, 7 8 of 10 km per uur is, maakt me echt niks uit. Gisteren (donderdag) heb ik de eerste training gedaan. De hond lekker mee en richting het bos.

Mijn eerste training begon met 5 minuten warming up. Dit heb ik gedaan door middel van wandelen in flink tempo en ondertussen wat rek- en strekoefeningen. Daarna kwamen er twee sessies van 1 minuut joggen, afgewisseld met 2 minuten wandelen. De volgende sessie bestond uit een reeks van 1,5 minuut joggen, 2 minuten wandelen, 1 minuut joggen en 2 minuten wandelen en deze sessie werd twee keer herhaald. De laatste sessie was één keer 1 minuut joggen en 1 minuut wandelen. Vervolgens was daar alweer de cooling down.

In totaal legde ik 3,35 km af met een gemiddelde van ongeveer 6 km per uur.

Hoe ik me voelde tijdens en na het joggen

Ik had écht verwacht dat ik me na één sessie al enorm verrot zou voelen, maar ik voelde me gedurende de training alleen maar beter. Het begin was even lastig, maar na twee sessies merkte ik al dat ik het joggen beter kon volhouden én sneller herstelde. Kortom: ik eindige gemotiveerder dan ik begon. De eerstvolgende zes trainingen in de komende twee weken staan ingepland, om het niet direct te laten verslateren.

Ik ben benieuwd of ik toch stiekem wél gebouwd ben om te joggen. Later meer!

 

Melanie

~~ Stay real, stay loyal or stay away ~~