Glasverpakkingen.nl: Eigenbelang boven klantenbelang

Lieve volgers en lezers van Momambition, het spijt me, maar vandaag ga ik jullie gebruiken als klaagmuur.  Over een bedrijf wat zich niet realiseert dat communicatie belangrijk is: Glasverpakkingen.nl.

Het begon allemaal bij een idee van Cassandra, we maken voor de inloopmiddag van M-Sales leuke flesjes als giveaway, eigen label erop, Hugo erin en visitekaartjes eraan, supertof! Flesjes hadden we al gevonden bij de Ikea, we moesten ze alleen nog even ophalen de week voor de inloopmiddag.

De ellende begon toen de avond voor het bezoek aan de Ikea bleek dat de flesjes niet op voorraad waren. Stress! Wat nu? Meerdere sites ben ik doorgespit, uiteindelijk kwam ik glasverpakkingen.nl waar de levertijd 1-2 werkdagen zou zijn. Top! Dan zou ik ze uiterlijk woensdag krijgen en had ik nog een volle dag, om ze voor te bereiden. Wel iets duurder en ik moest er minimaal 70 bestellen, terwijl ik er maar 45 nodig had, maar goed, je moet wat als je je ideeën na wilt streven. Daarnaast kon ik niet achteraf betalen (als bedrijf), maar moest direct met ideal aftikken.

Ik en mijn voorgevoel

Dinsdagmiddag kreeg ik een voorgevoel, dus heb ik gebeld met het betreffende bedrijf, of alles goed was gegaan met de verzending. Wat bleek: ze gingen het pas woensdag verzenden! Wait, what? Dat is veel te laat! En ik hoorde dat ze het met DPD gingen versturen, sowieso al een partij waar ik de kriebels bij krijg… Donderdagochtend heb ik direct gebeld met de vraag om het pakket te traceren, want daar had ik haast mee. Ik zag het ook maar zo gebeuren dat DPD mijn deurtje voorbij zou gaan onder het mom van ‘niet aanwezig’ en dan had ik helemaal niets gehad. Glasverpakkingen.nl kon niets zeggen over de levertijd, hiervoor moest ik met DPD bellen. Dit heb ik gedaan en de planning was dat er tussen 16.15 en 17.15 uur geleverd zou worden…

Mijn mail aan Glasverpakkingen.nl op donderdag 18 mei 2017

“Ik vind dit echt niet acceptabel, op het moment dat op jullie site 1-2 werkdagen levertijd staat. Ik moet nu vanavond (en waarschijnlijk zelfs vannacht) doorwerken om mijn giveaways met labels, opsmuk en inhoud op tijd klaar te hebben staan. Als ik dit had geweten had ik niet via jullie besteld, maar was ik op zoek gegaan naar een andere oplossing, precies om deze stress en extra avond/nachturen te  voorkomen (ik ben ook moeder, dus heb nog wel meer verplichtingen dan flesjes vullen op een vrije avond/nacht..)
De levertijd wordt niet meer opgelost, daar kan DPD ook niks meer aan doen, maar ik ben wel erg benieuwd wat jullie hieraan gaan doen om mij tegemoet te komen…”

Mijn mail aan Glasverpakkingen.nl op dinsdag 22 mei 2017

“Op onderstaande heb ik nog geen reactie van jullie mogen ontvangen.
Graag hoor ik hoe we dit kunnen oplossen.”

Mail van Glasverpakkingen.nl aan mij op dinsdag 22 mei 2017

“We hebben het hier intern opgenomen en besproken wat u vraagt.
Echter kunnen wij u geen vergoeding aanbieden voor de vertraging van uw pakket.
Wij begrijpen uw verhaal volledig maar dit is wel het risico van een online bestelling met bezorging zeker wanneer uw schema weinig ruimte toelaat.
Natuurlijk willen wij u als klant alleen maar tevreden houden, daarom betreuren wij het ook dat u  ‘s avonds uw spullen in orde heeft moeten maken.
Mocht u uw besteling alsnog willen herroepen is dit natuurlijk mogelijk.
Wij hopen dat uw opening vrijdag geslaagd is verlopen.
Prettige middag.”

Huh? Risico van een online bestelling? Als júllie roepen dat jullie binnen 1-2 werkdagen leveren? Wát heeft dat te maken met mijn schema die weinig ruimte toelaat? En bestelling herroepen? Hóe dan? Die heb ik ‘s avonds en ‘s nachts als een gek staan prepareren, zodat het klaar zou zijn voor de inloopmiddag.

Mijn mail aan Glasverpakkingen.nl op dinsdag 22 mei 2017

Ik waag er nog één mail aan, en als er geen reactie komt, gaat ik er een artikel aan wijden.

“Op zich lekker makkelijk, iemand verplichten met ideal te betalen… Eerst geld innen en vervolgens niet nakomen wat jullie op jullie site wel beloven (levering 1-2 werkdagen)..
Ik hoef geen grote vergoeding, begrijp ook wel dat dat niet terecht is. Maar ik zou het op zijn minst gepast vinden de verzendkosten terug te krijgen. Ik heb immers betaald voor verzending (€7,50) en de belofte die jullie daarin doen is niet nagekomen. Een bestelling die zondagavond gedaan wordt, hoeft niet pas op woensdag klaar te staan voor verzending, dat lijkt mij laksheid. Daarnaast ben ik niet geïnformeerd over de vertraging van mijn bestelling, maar moest ik hier zelf achteraan.
De opening is geslaagd, bedankt.
Ik heb een aantal serieus leuke reacties gehad op de flesjes als giveaway, het idee was zeker een succes. Zeker ook meer bedrijven die dit op deze manier willen gebruiken. Zoals je begrijpt zal ik jullie hierin niet aanraden en sowieso niet opnieuw bij jullie bestellen, wanneer nodig. Moet eerlijk toegeven dat dit meer komt door hoe jullie dit nu oppakken, dan door de late levering. Jammer voor jullie.
Goede zaken gewenst.”

Geen reactie dus.

Hoe had dit opgelost kunnen worden?

Weet je, ik vind het niet erg als er, door omstandigheden, afspraken niet nagekomen kunnen worden. Maar communiceer met je klanten. Bel even met de mededeling dat het niet gaat lukken om ze op tijd te verzenden. Waarschijnlijk was ik dan in de auto gestapt en had ik ze opgehaald. Of was ik op zoek gegaan naar een andere leverancier. Ja, ik snap het, dan hadden ze mijn omzet gemist, maar had ik er wel een beter gevoel bij gehad en een volgende keer opnieuw geprobeerd bij hen te bestellen.

Vrolijke noot, zeker niet dankzij Glasverpakkingen.nl

Om met een vrolijke noot af te sluiten, de flesjes zijn ontzettend gaaf geworden! Het idee van Cassandra was fantastisch en de reacties erop waren erg leuk. Dus wil je het idee jatten, dat mag, maar doe me een lol en bestel niet bij Glasverpakkingen.nl.

5 thoughts on “Glasverpakkingen.nl: Eigenbelang boven klantenbelang

  • Hallo ook ik heb bestelt deze zomer bij glasverpakkingen.nl en NOOIT mijn bestelling gekregen noch mijn terugbetaling gehad. Loze beloftes dan was IEDEREEN tegelijkertijd ziek, dan gingen ze bij de collega, …… nog nooit zoveel onzin en leugens gehoord …………..NOOIT BESTELLEN BIJ GLASVERPAKKINGEN NL je krijgt je spullen niet en je bent je geld kwijt

  • Dank je wel voor deze review. Ik wilde bij glasverpakkingen bestellen, maar had er niet zo’n goed gevoel bij. Telefonisch tijdens kantooruren niet bereikbaar. 2 x ingesproken met het verzoek terug te bellen. Geen reactie. Ook nog een mail met expliciet mijn vraag vermeld: geen reactie. Een week later nu. Ik zie er van af om hier mijn bestelling te plaatsen.

  • Edwin Tijhaar says:

    Dit zijn OPLICHTERS. Bestel hier nooit. Ik heb bijna 3 weken geleden een bestelling geplaatst. Direct een automatische bevestiging van de bestelling gekregen, maar de flessen kwamen niet. Na een aantal dagen maar geprobeerd contact te leggen. Ik heb 3x een voicemail ingesproken, maar nooit reactie gehad. Ook diverse mailtjes verstuurd waarop ik natuurlijk ook geen reactie gekregen heb. Ik zag dat ze op de site van de politie nog niet als onbetrouwbare site vermeld waren. Dat wordt dan wel tijd gezien de vele negatieve reviews die ik inmiddels over dit bedrijf tegen gekomen ben. Ik ga aangifte doen en moedig andere die door dit bedrijf opgelicht zijn ook aan dit te doen.

Laat een reactie achter bij Isabelle LambrechtReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.